Trendul maşinilor electrice StreetScooter, pe placul Goodyear


Goodyear Streetscooter Project (1)Goodyear a anunţat la Salonul Internaţional Auto de la Geneva 2013 că va coopera cu StreetScooter. Vehiculul StreetScooter s-a născut în Aachen, Germania. Dar a devenit curând un produs internaţional prin implicarea specialiştilor din diferite companii.

de Marian Crăciun

Numită după popularul vehicul “autoscooter” pe care atât copiii cât şi adulţii îl iubesc peste tot în lume, StreetScooter este o nouă abordare a maşinii de mâine. Maşina este proiectată pentru a circula în oraşele de mâine, livrând un vehicul compact dar spaţios, alimentat electric, care nu poluează mediul înconjurător şi nu face zgomot. Proiectul a fost îmbrăţişat de Goodyear, fiind în linie cu viziunea sa de a dezvolta un viitor sustenabil al mobilităţii.

Goodyear Streetscooter Project (2)Streetscooter nu este produsul unei singure firme, ci rezultatul unui parteneriat de amploare format din 20 de companii: furnizori de piese auto, companii ce dezvoltă tehnologii, dezvoltatori de software, cercetători din mediul universitar şi alţii. Proiectul este o colaborare majoră între companiile mici şi mijlocii care au dat o mână de ajutor nu numai la construirea maşinii, ci şi la crearea ei. Fiecare partener poate livra propriile sale tehnologii avansate pentru a ajuta la construirea acestei maşini de oraş. Rezultatul este un vehicul modular, cu părţi ce pot fi adăugate, înlăturate sau reutilizate în funcție de preferinţele consumatorului final. Abordarea modulară conferă maşinii forme noi, fiind uşor şi ieftin de construit.

StreetScooter umple golul ce există acum între vehiculele cu două roţi şi maşinile prezentului şi deserveşte nevoile unei mobilităţi urbane, parcurgând între 45 şi 130 de km la un drum şi 15.000 de km pe an la o viteză maximă de 105 km/h cu un raport optim preţ-performanţă,

Achim Kampker, CEO la StreetScooter GmbH.

Poate avea 2 sau 3+1 locuri pentru pasageri şi oferă un volum de până la 850 de litri în portbagaj.”

StreetScooter va fi lansat pe câteva pieţe europene spre sfârşitul acestui an. “Obiectivul a fost nu doar cel de a concepe o maşină electrică, ci de a produce o maşină dedicată nevoilor consumatorilor la un preţ substanţial mai mic decât cel al maşinilor electrice existente deja pe piaţă”, a adăugat Kampker. “Cu zero emisii pentru o maşină compactă echipată cu un sistem infotainment inovativ şi cu interior nou, deplin funcţional şi flexibil care se potriveşte multor consumatori, am reuşit să obţinem un cost de uzură mai mic de 3 euro la suta de kilometri. Suntem extrem de încântaţi de colaborarea cu Goodyear şi de contribuţia acestei companii, expertiza celor de aici fiind vitală pentru proiect “.

“La Geneva, Goodyear a prezentat câteva proiecte distincte care au în comun sustenabilitatea viitorului – printre acestea se numără anvelopele cu rezistenţă la rulare scăzută ce prezintă grade A conform noii scheme de etichetare UE pentru anvelope, anvelopa AMT ce prezintă tehnologia pentru Menţinerea Presiunii Aerului în pneu, precum şi o anvelopă de curse special proiectată pentru o maşină de curse hibrid,” a adăugat Lie Junius, Director pentru Afaceri Publice la Goodyear EMEA. “Acestea reflectă modul în care noi concepem nevoia de mobilitate sustenabilă în lumea de mâine, ce se clădeşte pe nevoia de a scădea emisiile – atât pe stradă, cât şi pe cirucuit. Aceasta este parte a angajamentului nostru pentru un viitor sustenabil.”

About Marian Crăciun, Journalist

For the past 33 years, I have looked in the mirror every morning and asked myself: If today were the last day of my life, would I want to do what I am about to do today? And whenever the answer has been 'No' for too many days in a row, I know I need to change something - Steve Jobs

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s