Bucureștiul, peste Madrid şi Roma la calitatea serviciilor în hoteluri


Bucharest_collageCine face o călătorie, poate să povestească multe, ştia deja poetul Matias Claudius. Dar nu întotdeauna cele trăite merită să fie povestite, deoarece călătoriile de concediu sau sejururile la hotel uneori nu corespund aşteptărilor. O prestaţie de servicii amabilă şi competentă îl face pe oaspete să treacă pe lângă unele aspecte cu plăcere. O examinare a evaluărilor oaspeţilor de către hotel.info arată cum se prezintă serviciile hoteliere în România şi cum se clasează în comparaţia europeană.

de Marian Crăciun

Budapesta şi Helsinki au obţinut cele mai bune aprecieri în comparaţia cu capitalele europene. Cu un avans mic, capitalele ungară şi finlandeză conduc la evaluarea amabilităţii şi competenţei personalului hotelier în faţa celui de al treilea clasat, Liubliana din Slovenia. Bucureştiul a mai obţinut un loc în Topul 20 european, dar cu cele 7,89 puncte prezintă potenţial semnificativ de creștere.

Madrid (7,82) şi Roma (7,80) au ratat la o mică diferenţă clasificarea între cele mai bune 20. Ceva mai puţin mulţumiţi s-au arătat clienţii care fac rezervări chiar şi în Moscova cu 7,62 şi Londra cu 7,36 puncte. Evaluarea metropolei de milioane de pe Tamisa ne face să avem îndoieli în privinţa politeţii proverbiale a britanicilor.

Calitatea de top a serviciilor hoteliere în Finlanda!

În comparaţie cu ţările Europei, Finlanda şi Germania dețin poziţia de vârf cu câte 8,36 puncte. Aici oaspeţii care înnoptează se arată deosebit de mulţumiţi în privinţa amabilităţii şi competenţei personalului hotelului. De asemenea şi ţara din Alpi, Austria, se prezintă cu o foarte bună calitate a serviciilor.

România se prezintă în ansamblu mai bine decât capitala ei, fiind plasată, cu o medie de 8,14 puncte, în zona de mijloc a clasamentului pe ţări. Olanda cu 7,82 puncte poartă lanterna Topului 20 european. Încă un mare potenţial de avansare prezintă personalul hotelier în Rusia (7,69), Danemarca (7,68) şi Regatul Unit (7,56).

* Oaspeţii hotelieri au evaluat, prin intermediul http://www.hotel.info, hotelul la care au făcut rezervări după plecarea lor, pe baza unui sistem de punctaj (0 până la 10). Pe lângă criteriile cum sunt calitatea camerei şi raportul preţ/prestaţie în acest fel se poate aprecia de asemenea amabilitatea şi competenţa personalului. Stadiul februarie 2013.

About Marian Crăciun, Journalist

For the past 33 years, I have looked in the mirror every morning and asked myself: If today were the last day of my life, would I want to do what I am about to do today? And whenever the answer has been 'No' for too many days in a row, I know I need to change something - Steve Jobs

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s