O pensiune premiată de Ordinul Arhitecților mizează pe turiștii corporate


atra_doftana6Pensiunea ATRA Doftana, inaugurată în 2011 în satul Teşila din Valea Doftanei, vizează creșterea ponderii clienților corporate la 50% în acest an, după ce, în urmă cu un an, din totalul turistilor veniti la ATRA, 42% a fost reprezentat de turismul corporate si 58% de turismul individual.

Premiată în 2011 de Ordinul Arhitecţilor şi onorată cu premiul Bienalei de Arhitectură în 2012, pensiunea ATRA Doftana are la bază conceptul cunoscut la nivel mondial sub denumirea de “Design Hotel” şi reuneşte facilităţile premium cu designul inovator.

Încurajarea tarifară a clienților din acest segment și oferirea unor facilități suplimentare specifice evenimentelor de tip team-buidling, management meeting, sunt câteva dintre mijloacele prin care proprietarii pensiunii și-au propus să sporească numărul turiștilor corporate.

Pe durata sezonului estival avem un procent foarte bun de ocupare, de aceea ne-am propus sa ne concentram atentia pe extrasezon si modalitatile de a creste gradul de ocupare in aceste perioade. Implicit am ajuns la turismul corporate,”

Emil Munteanu Managing Partner, ATRA Doftana

Potrivit reprezentanților ATRA, în afara coordonatei de constanță, turismul corporate mai are un avantaj important: în vreme ce consumul mediu/turist/zi ajunge la 340 de lei (circa 80 de euro), în cazul turiștilor veniti cu scop sau interes de serviciu/afaceri, acest consum mediu se ridica la 465 de lei (aproximativ 100 de euro)  respectiv cu 37% peste consumul mediu al turistului individual.

Chiar dacă studiile de profil (incluzând statisticile ANAT pe 2011) nu releva o pondere de importanță majoră pentru turismul de afaceri, agențiile și operatorii de turism – în special pe segmentul premium – confirmă importanța acestuia.

În turism, beneficiarul implicit este intotdeauna omul, indiferent de motivul sejurului. De aceea, este complicat de facut o segmentare drastică a clienților. Chiar și așa, încurajarea turismului corporate este o componentă esențială a strategiei noastre, pentru că acesta ne conferă o constantă necesară în orice tip business. Turismul corporate are un grad de variabilitate mult mai mic: aproape că nu este sensibil la sezonul de vară, nu se leagă de sărbătorile majore (Crăciun, Paște etc) și cu siguranță este mai puțin pretențios cu perioada de week-end. Aceste diferențe determină o completare naturală și productivă a celor două categorii importante de turiști”

Emil Munteanu, managing partner ATRA

This slideshow requires JavaScript.

One thought on “O pensiune premiată de Ordinul Arhitecților mizează pe turiștii corporate

  1. Buna ziua!
    Apropode “cum e primavara” acolo?Va spun eu am fost “acolo” in luna Martie si am avut parte de un sejur extraordinar!!Din 2 zile am stat numai 1 si numai datorita faptului ca era deja prea tarziu ca sa imi gasesc alta cazare sau sa plec acasa.
    Pe scurt:
    -beneficiile din oferta de pe site nu coespund la fata locului, propietarul in urma recenziilor mele raspunzandu mi ca trebuia ca eu sa cer de la receptie ceea ce nu am gasit in camera(halate,papuci,cosmetice) adica ne au facut “o favoare” ca ne au prmit la pensiunea lor in conditiile in care facusem rezervare de 2-3 saptamani inainte si eram numai 2 persoane in pensiune;
    – caldura in camere cat de cat receptionerul avertizandu ne inca de la prezentarea camerei sa nu umblam la caldura ca este pe maxim,caldura in dinning room inexistenta propietarul mi a replicat ca trebuia sa ne mutam mai aprioape de semineu in conditiile in care nu era nici un foc in semineu(grosolanie crasa) iar incaperea dispunea de incalzire centralizata dar a fost inchisa(presupun ca faceau economie)
    -mancarea gatita la pranz nu se compara calitativ cu cea pregatita seara, meniul afista pe site nu se regaseste in teren(mai putine feluri mult mai putine)
    -chiuveta stricata,rugina pe suportul de hartie,pe scurgerea de la dus
    -si culmea dl Razvan propietarul mai are si tupeul sa spuna ca nu intelege de ce nu am acceptat conditiile de cazare si de ce am facut plangere la Protectia Consumatorului PH.Adica pe banii mei sa accept asemenea servicii si sa nu protestez.Degeaba a ridicat acea pensiune de xx euro daca nu stie sa managerieze(apropo managerea era la Bucuresti si nu la locatie ..)
    In fine recomandarea mea este EVITATI !!!!fara rautate o spun dar in conditiile in care acest dl Razvan mai are si tupeul grosier sa ma ” invite” sa ma asez langa semineu FARA FOC ca sa ma incalzesc…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s